de Swiss ball/Fitness ball/ Stability ball

Swiss Ball

De Swiss ball is een grote zware opblaasbare bal met een diameter van 40 tot 80 centimeter. We gebruiken met name de bal met diameter van 65 cm en 75 cm tijdens de MOMZ les.

De Swiss ball is ook bekend onder andere namen. Zo wordt de bal ook oefeningsbal, gym bal, pilates bal, sport bal, fitness bal, therapiebal, balansbal of yoga bal genoemd. Vele verschillende namen dus voor de Swiss bal. De bal helpt je om een fijn, veilige en ook effectieve oefening te doen. De oefeningen zijn effectief en zijn een stuk goedkoper in vergelijking met andere dure apparatuur om oefeningen te doen.

 

Waar komt de Swiss ball vandaan?

In 1960 is de Swiss ball voor het eerst in gebruik genomen. De bal werd in het begin gebruikt bij het revalidatieproces van patiënten in Zwitserland. Later werd de bal bekend als de Swiss bal. In 1980 werd de bal geïntroduceerd in de Verenigde Staten. Hier werd de Swiss ball  voor meerdere doelen ingezet. Niet alleen de revalidatie patiënten maakten gebruik van de Swiss ball, maar ook andere mensen zagen het nut van deze bal in. Coaches, atletiek trainers en personal trainers zagen hoe effectief de bal is om het lichaam te versterken. Ze werden al snel erg bekend, hoe goed ze waren om op een zeer effectieve manier het lichaam te versterken.

 

Waarom zou je moeten kiezen voor de Swiss ball?

De Swiss ball is een van de meest favoriete hulpmiddelen die we tijdens MOMZ Zwangerfit en MOMZ fit gebruiken. En dat is niet zomaar! De Swiss ball zal je helpen om je buikspieren te versterken samen met je onderrug. Aangezien de bal instabiel is moet je jezelf steeds aanpassen en balanceren op de bal. Je moet ervoor zorgen, dat je meer flexibel wordt en je balans verbeterd. Je kunt met de bal ook veel gemakkelijker spieren trainen welke je normaal niet gemakkelijk kunt oefenen.

 

Hoe kun je jouw lichaam goed trainen?

Train de kern van je lichaam met de Swiss ball. Maak optimaal gebruik van de niet stabiele bal en ontdek de grote voordelen om je balans, coördinatie en je buikspieren en rug goed te trainen. De grote spiergroepen worden allemaal goed getraind met de oefeningen op de Swiss ball. De spiergroepen worden zo goed getraind met de bal. Iets wat je vaak niet kunt realiseren op andere apparaten of fitness toestellen.
Naast het trainen van de grote spiergroepen welke je lichaam dragen is de Swiss ball ook uitstekend in te zetten om je spieren te strekken. Je kunt met het grootste gemak in vele verschillende posities rollen om je flexibiliteit te verbeteren.
Waarvoor natuurlijk de meeste mensen gebruik maken van de Swiss bal is om gewicht te verliezen. Je kunt tal van oefeningen doen om meer spiermassa te krijgen waardoor je vanzelf meer gewicht zult verliezen.
Doe ook op een veilige manier buikspieroefeningen samen met de bal.  Voor mensen die hun buikspieren willen trainen is de Swiss bal een uitstekend hulpmiddel. Naast de buikspieren worden dan vaak automatisch ook de rugspieren mee getraind.

 

 

gymgroep (13 of 33)

 


Gecategoriseerd in:




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

BENIEUWD NAAR ONZE NIEUWSBRIEF?

Meld je aan door een e-mailbericht te sturen naar momzzwangerfit@gmail.com

MOMZ

Tel: 0316-200050
momzzwangerfit@gmail.com

Les locatie

de Hooge Bongert 1A
6903 DA Zevenaar

KVK: Arnhem 56314027